BİLGİN ADALI

Çocuk Yazını Sevdalılarına Merhaba

Posted on: 10 Eylül, 2008

*

 

 

YOLCULUKLARIM

Yazmak, sanırım yeryüzünün en keyifli işlerinden biri. Yaptığınız her işte, duvarlarla örülüdür çevreniz. Bir sürü sınırlar çizilmiştir. Bağlıdır eliniz ayağınız… Oysa yazarken, sınırsızsınız. Sınır yalnızca hayal gücünüzdür.
İlkokul çağındaydım ilk şiirlerimi yazdığımda. Sonra minik öyküler yazmaya başladım.
İlk büyük yolculuğuma, Jules Verne’in “Ay’a Yolculuk” kitabıyla çıktım. Oturup bir Ay’a yolculuk kitabı da ben yazmaya başladım.

Daha Sputnik fırlatılmamıştı uzaya. Siz bilmezsiniz onu, 1957’de uzaya fırlatılan ilk uydunun adıdır Sputnik.
Fotoğrafı yanda

İkinci Sputnikle uzaya giden ilk canlı olan sevimli köpek Laika da gitmemişti henüz uzaya. Laika mı?

Fotoğrafı aşağıda…

 

 

 

 

 

 

Bir de böyle fotoğrafı var Laika’nın. Sputnik’in içinde. Yaptığı işin önemini biliyormuşçasına nasıl da poz vermiş ama…

 

 

 

Yukarıdaki fotoğraf da, Jules Verne’in Ay’a Yolculuk romanından yola çıkan bir filme ait görüntü. Sinema dünyasının en ilk filmlerinden biri bu. Roket gitmiş, Ay’ın gözüne saplanmış. Komik değil mi…
Ama yarım kaldı benim Ay’a yaptığım o yolculuk. Kitabımı yazdığım sarı defteri yitirdim bir gün.
Defter yitti ama benim yolculuklarım bitmedi. İki Çocuğun Devriâlemi’ni okudum büyük bir hevesle. Tüm dünyayı dolaştım kitabın kahramanları Jano ve Yanik’le birlikte. Onların serüvenlerine benzeyen minik öyküler yazmayı denedim. Baş kişi elbette bendim hepsinde de… Sonra başka kitaplar okudum. Çağlayan Yayınevi diye bir yayınevi vardı benim çocukluğumda. 10 tane bilimkurgu kitabı yayınlamıştı. Evrendeki başka dünyalarla ilgiliydi hepsi de. Onların hepsini üçer, dörder kez okudum.
Okuduğum kitapların konusuyla sınırlı yolculuklarım yetmedi bana. Okudukça, yazma isteğim kabardı. Bir yandan okudum, bir yandan yazdım, okuduğum kitaplarda bulamadığım serüvenlere atıldım. Zaman içinde ve uzayda yolculuklar yaptım.
Bugüne kadar, Türkiye’nin hemen her yerine, dünyamızın pek çok ülkesine gittim. Ama bu yolculuklarımda, kitaplarımı yazarken yaşadığım serüven tadını yaşayamadım hiçbir zaman. Belleğimde birer anı olarak kaldı gezip gördüğüm yerler. Oysa kitaplarım yaşıyor. Üstelik onları okurlarımla da paylaşıyorum. Bu belki de yazar olmanın en büyük mutluluğu…
Aşağıdaki resim bir gezgini gösteriyor. Bir siteden aldım bunu. Umarım kızmazlar bana… Bir gezgin daha var, altında… Sizce hangisi ben, yani Bilgin amca olabilir?

Bu yazma ve yazarak gezme illetine tutulanlar bir türlü kurtulamıyorlar bu alışkanlıktan. İlkokuldan beri yazıp duruyorum ben de… Ama çok da mutluyum. Birkaç gün sonra Andromeda gökadasındaki Havuç gezegenine gideceğim. Havuç kafalıymış oradaki herkes. Çok heyecanlıyım. Birkaç gün sonra ise Atlantis’e gitmem gerekiyor. Sonra mı? Sonra Satürn’e gideceğim. Gezegeni çevreleyen halkaların arasında gezineceğim. Aşağıda, güneşin çevresindeki gezegenlerin bir resmi var. Hangisi Satürn bulun bakalım. Bir gezegen eksik resimde. Hangisi sizce?

 

*

Etiketler: ,

17 Yanıt to "Çocuk Yazını Sevdalılarına Merhaba"

Bilgin Adalı ve Çocuk Yazını adına burada olmak mutluluk verici.
Başarılar diler, Türk Çocuk Edebiyatı’na daha nice eserler kazadıracağına olan inancımı yinelemek isterim.

Sayın Adalı Merhaba, ne güzel bir blog böyle. Giriş sayfasını keyifle okudum. İki Çocuğun Devri Alemi adlı kitap edebiyat dünyasına pek çok yazar kazandırmış. Geçen gün edebiyatçılarımızdan Murat Tuncel ile yaptığım söyleşide de kendisi bu kitap ile ortaokulda tanıştığını ve belki 3- 4 kez okuduğunu anlatmıştı. Sizin söylediklerinizle birleştirince bu yargıya vardım. Sonuç olarak çocuklara ve gençlere okuma zevki aşılayan şey okudukları güzel ve anlamlı kitaplardır. Siz de öylesi güzel kitapların yazarısınız. Günlerce geceler boyu emek verilerek yazılan bu kitapların çocuklarımıza duyurulması ve okumalarına destek çıkılması çok önemli. Bu nedenle sizi Milliyet Bloglarındaki sayfalarımda küçük bir söyleşide konuk olarak ağırlamak isterim. Çocuk okumaları ve kitapları ile ilgili olarak. saygılarımla. ezgi umut

Merhaba ben Begüm,
Bugün okulumuzu ziyaret ettiniz.Sizden ilham aldım ve bende bir icat yapmaya karar verdim.Aklıma gelebilirse bende kitap yazabilirim.Fikirleriniz için çok teşekkür ederim.Ayrıca yazdığınızs kitaplar çok güzel.

Merhaba Bilgin amca,
Salı günü İSTEK ÖZEL BARIŞ İLKÖĞRETİM 5 LER İÇİN GELDİNİZ. KÜTÜPHANEDE İCATLARINIZDAN KİTAPLARINIZDAN GELECEKTEN GEÇMİŞTEN BAHSETTİNİZ ..
BEN SÖZ HAKKI ALDIĞIMDA : BEN BEŞ YAŞIMDAN BERİ KİTAP YAZDIĞIMI SİZİN GİBİ BİR YAZAR OLMADIĞIM İÇİN DEFTERLERE YAZDIĞIMI BUNLARI OKUDUĞUMU VE ADIMIN KIZINIZIN ADI OLAN YAĞMUR OLDUĞUNU SÖYLEDİM BİLMEM BENİ HATIRLADINIZMI BEN SİZİ UNUTMADIM AMA ÖYLE GÜZEL KİTAPLAR YAZAN BİRİ UNUTULUR MU ? SİZİ YİNE OKULUMUZA BEKLERİZ SEVGİLİ BİLGİN AMCACIM VE BANA KİTABIMI İMZALARKEN YAZDIĞINIZ ” EN SEVGİLİ YAĞMUR’A ” SÖZÜNÜZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. YAĞMUR

Bilgin amcacım,
Çok iyisiniz hiç bir yazardan özel mektup almamıştım …
Aklımı ve kalbimin sesini dinleyerek bir mektup yazmak istemiştim ve cevabımı aldım okadar mutluyum ki anlatamam !!
Eğer konuşabilirsek açmanızı bekliyorum tekrar teşekkürler sizin gibi yazarlar sayesinde gelecekte edebiyata bağlı kalacak

YAĞMUR

Sonunda nasıl ileti yollayabileceğimi buldum! İleti kutusunu bulana kadar da bütün odaları dolaştım yani… Bloğunu ilk açtığında bakmıştım, o günden bugüne epey değişmiş…
Kutluyorum. Çok güzel bir blog olmuş, epey emek vermişsin, çok güzel yazılarla dolu… Tabii en güzeli “Denizin Büyüsü” yazisi kuşkusuz:)))

Bayramını, yeni yılını, yeni yaşını, tekmilini birden kutlarım…

aytül

Bu site çok g üzel. En çok şiir severmisiniz bölümünü beğendim. Şiirleri 3 kere okudum. Hepsi çok güzeldi. En sevdiğim laf ‘Davranın çocuklar ha gayretgeç kalırsak bu işte büyükler oyunu bozacak’. Ben de şiir okumayı ve yazmayı seviyorum. Şu an Açı Okulunda TÜrkçe dersinde Pınar Öğretmen ile şiiri işliyoruz.

Merhabalar,Ben Büşra Eda ELMAS , 12 yaşındayım. Zonguldak ilinin Ereğli ilçesinde oturuyorum. TED Kdz. Ereğli Koleji 6. sınıf öğrencisiyim. “Yazarlarımızdan Mektup Var” adlı proje için sizin “Zaman Bisikleti” adlı kitabınızı okudum ve çok beğendim. Bu kitap ile ilgili fikirlerimi sizinle paylaşmak istedim.
Kitapta en çok Yağmur ve Damla adlı karakterleri sevdim; çünkü her ikisi de macerayı çok seviyorlardı.
Kitapta, beni en çok düşündüren bölüm, Çuka ve Ani’nin çok güzel buluşlar yapmalarıydı. Buna sadece şaşırdım ve bu bölümden şunu çıkardım: Herkes, kendi beynini kullanmayı biliyorsa herkes Anin ve Çuka gibi başarılı olabilir.
Bu kitap, o kadar güzel ki sanki bu kitabı okuduğum zaman yeni bir şeyler öğrenip mutlu oluyorum. İçindeki hikâyeler ve hayal ürünleri insanın aklına gelemeyecek türde güzel şeyler.
Kısacası, bu kitabı okumak heyecan vericiydi. Hatta Zaman Bisikleti 2’yi de okumak istiyorum. Bu tür kitapları okuyunca bilgi birikimim daha da artıyor. Kitapları okudukça benim de yazar olasım geliyor.

Saygılarımla…
Büşra Elmas

Zaman Bisikleti 4’ü de yazar mısınız ??? Lütfen.

Kuzey…

ÇOOOOOOOOK GÜZEL OLMUŞ ……….

sevgili bilgin amca ben mehmet özkan mersine baglı olan özel cag kolejinde okuyorum 4.sınıf ögrencisiyim türkce dersmizde ögretmenimizin önerisi ile kitabınızı okumaya basladık bizim sınıf sizin kitablarınıza bayılıyor seve seve okuyoruz simdilik yalnızca atlantis in cocukları ile barış çocuk atatürkle kurtuluş savaşında kitaplarını okuduk sırada digerlere sırada var sizin kitablarınızı okumaktan keyif alıyorum bu yüzden size teşekkür etmek isterim sevgilerimle mehmet özkan (bide size bunu yollamak için baska e-posta yolladım kusura bakmayın tekrar tesekür edriz)

Ben Bilgin Adalının hayranıyım , zaten onunla tüyap kitap fuarında tanıştık 2.dönemde okulumuza gelecekk … ona kucak dolusu öpücüklerimlee!!

merhaba bilgin hocam,
ben çanakkale 18 mart üniversitesi okul önc. öğr. öğrencisiyim bi ödevimiz var acaba sizinle irtibata geçmemiz mümkünmü? şimdiden teşekkürler kendinize dikkat edin iyi günler

bilgin amca ben van muradiye tegvden ayşe hatrladın mı hani buket abla araclğyla görşmüştk seni unuttuk sanma diqer arkadşlrmn selamı var
siten çok gzelmş… grşmek üzree….

Bilgin amca merhaba.
İlkokul 4. sınıftayım ve sizin hakkınızda bir proje hazırlıyorum.Size bir kaç soru sormak istiyorum.
nasıl bir çocukluk geçirdiniz?
ağabeyiniz ya da ablanız var mı?
nasıl yazar olmaya karar verdiniz?
yazarken nelerden etkilendiniz?
bir tane anınızı kısaca anlatabilir misiniz?
sevgilerimle
Rana Kaya

Merhaba Bilgin amca,
Çarşamba günü okulumuza geleceksiniz. Sizi görmeye sabırsızlanıyorum… Sanırım 4,5 senedir geliyorsunuz fakat sadece 5’lere sunum yaptığınızdan sizi göremedim=( Sonunda bende 5 oldum ve sizi görebileceğim!!!! Alanya ‘dan kalkıp da İstanbu’a İstanbul’a kadar gelmeniz bence büyük incelik…

Güzel dileklerimle Dilara

Bilgin Bey Merhaba
Ben Diyarbakırın Silvan İlçesinde Kazım Karabekir İO Müdürüyüm.Fazla uzatmayacağım.Eğer rahatsızlık vermişsemde şimdiden sizden özür dilerim.
Okulumdaki öğrencilerin başarıları çok yüksek ve bunun sebebide öğrencilere fazlazıyla okuttuğumuz kitaplardır.Öğrencilerimize okuttuğumuz kitapalr genelde piyasada bulduğumuz ucuz kitaplar veya hayırseverlerin gönderdiği kitaplardır.Ama kitaplara baktığınızda genelde aynı kitapalar.Yani çoğu 100 temel adı altında hazırlanan kitaplardır.Oysa ben öğrencilerimin farklı olan diğerkitapları okuyup kendilerini gelitirmelerini istiyorum.özellikle Can yayınlarının vb diğer yayınlarınında kitaplarını okumalarını çok istiyorum.Öğrencilerimin maddi durumları ve okulumunda ilçede olması ve devlet okulu olmasından dolayı bu tür kitaplara ulaşmamızı engelliyor.Sizden ricam özellile sizin kitaplarile İlköğretim sevyesindeki kitaplar konusunda okuluma yardımcı olmanızdır.Çünkü bu kitapları okumak benim öğrencileriminde hakkıdır.Saygılarımla
Veysel NASIL
05054307901
Kazı Karabekir İlköğretim Okulu
Silvan/Diyarbakır

Bir Yanıt Bırakın

Bitmez bir ‘yazma’ aşkı ve sevgilerimle…

Gününüz Aydın Olsun

Eylül 2008
P S Ç P C C P
     
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Blog İstatistikleri

  • 71,159 hits
